London calling

2 juli 2023

Verslag van een geslaagde werkweek voor de derde klas van vmbo-tl.

Maandag 26 juni startte de werkweek voor 47 leerlingen van vmbo-tl klas 3. Het feest begon al in de bus en in Calais aangekomen mocht iedereen z’n gloednieuwe paspoort laten checken…. gelukkig ging iedereen door naar Great Britian!

Het hostel was midden in het centrum gelegen. Na het installeren in de kamers (met megagrote tassen en koffers om uit te pakken) en een lekkere maaltijd, maakten we een avondwandeling om de omgeving te verkennen. Na een drankje was het tijd om te slapen eh …. chillen op de kamer. Er werd die nacht niet veel geslapen, maar de volgende ochtend zaten we wel om 8.00 uur aan de ontbijttafel.

De volgende dag begon met een metrorit. Een belevenis op zich! Ver onder de grond, met enorme lange roltrappen en de vraag: “Hebben we wel de goede richting gekozen naar Buckingham Palace?”

We hebben heel wat kilometers gelopen en alle highlights van Londen gezien.

’s Avonds bezochten we de musical ‘The Lion King’ in een prachtig theater, ook weer een mooie belevenis. Na wederom een zeer korte nacht stond het ‘Crazy 88-spel’ op het programma.

De volgende dag hebben we de kroonjuwelen in London Tower bewonderd, gevolgd door een  ‘Jack the Ripper-tour’ in de avond waarbij de gids griezelige en gruwelijke verhalen vertelde. Na een voorspoedige reis per bus en boot kwamen we donderdagmorgen weer in Alkmaar aan. Het was een heel leuke werkweek met een gezellige groep leerlingen.